Monday, May 19, 2014

BEAUTYFULL LIAR!



THE POWER OF MAKE UP


Memandangkan musim cuti sekolah nak dekat dah so harini nak citer pasal make up lah. Bukan untuk wedding jer tak kesahla make up untuk event apa skali pun.Yang bestnye kat sini nak citer jugak pasal foundation yang skang memang banyak di pasaran tapi saya still jugak melekat dengan yang 1 ni.

Kalau u olls biasa pakai liquid foundation tak kesahla tapi kene ambik kira jugak jenis kulit muka korg nih. SEBAB bukan smua jenis kulit boleh tahan pakai liquid foundation.Mana kulit korang yang jenis oily dinasihatkan TIDAK menggunakan liquid foundtion sbb ni akan membuatkan muka u olls lagi bertambah berminyak dan in the end of the day nampak berkilat dalam gambar sb dah terlampau berminyak sangat.

SO nak mengelakkan muka korg dalam kamera mana2 yang 24 jam suka ber'selfie' tu nampak tak berkilat dan menten cantek, korang guna lah produk FEBERET ni.Sebab tu lah saya lebih suka pakai foundation ni sebab dia akan menyelamatkan mekap yang kita pakai tu tak hilang dek minyak yang keluar kat muka kita tu walaupun pakai lebih dari 8 jam.Paling penting tak de saper komplen pasal mekap mak yang mengandamkan pengantin2 selama ni dekkkk...smua puji mekap kerlasss dan menten 24 jam.

So kalau sesiapa yang rasa nak jimat dan hasil memuaskan tak payahlah korang berhabis duit beli foundation ke concealer yang mahal2 tu.Dapatkan jer brand NATURACTOR ni kt mana2 kedai tapi yang PENTING kene pandai pilih sebab ada setengah tempat diorang jual yang tiruan.Kalau yang tiruan ni memang bentuk semua sama,label pun sama cuma teksture dia kureng sket sbb akan buat muka kita bertambah berminyak disbbkan bahan yang digunakan tiruan.So kalau korang rasa takut tertipu beli jela ngan akk dek harga pun tak mahal dan sah2 original...KALAU sesiapa berminat koling2 lah yer....

SELAMAT BERMEKAP!


No comments:

Post a Comment